Are you an event organizer?

Evients is the online ticketing service without any activation fee.

See more

Presentazione del libro Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore, di Alessandra Piolotto

Culture
Presentazione del libro Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore, di Alessandra Piolotto

Dates

Event Ended
Thursday Feb 22, 2024 07:00 pm

Description

*ENGLISH BELOW*

giovedì 22 febbraio, ore 19

Presentazione del libro d'artista
Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore, di Alessandra Piolotto

Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore parte sempre dal ritrovamento di una fotografia d’archivio, una Photo Trouvée, e dall’immersione in quell’immagine, per poi restituirne un’interpretazione narrativa attraverso un percorso di traduzione di aspetti sottesi, in forma narrativa, plastica e sonora.
In questo caso è un dialogo fatto di continui rimandi evocativi, tra la parola scritta di un racconto, la scrittura tessile di un arazzo e la rappresentazione visiva del suono su lastre di alluminio, immerse nell’ambientazione sonora creata in collaborazione con la sound artist Gea Brown.

In occasione della presentazione, sarà allestita per un giorno un installazione, fisica e sonora, che restituisce l'equilibrio fra le articolate parti di questo progetto.

-

Thursday, February 22nd, 7 pm

Presentation of the artist book
Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore, by Alessandra Piolotto
Sancta Ratio Chaotica! L’ora felice in La maggiore always starts with the finding of an archive photograph, a Photo Trouvée, and the immersion in that image, and then returning it to a narrative interpretation through a path of translation of its underlying aspects into narrative, plastic and sound form. In this case it is a dialogue made up of continuous evocative cross-references, between the written word of a story, the textile writing of a tapestry and the visual representation of sound on aluminium plates, immersed in the sound setting created in collaboration with sound artist Gea Brown.

On the occasion of the presentation, a one day physical and sound installation, will aloow us to enjoy the articulated parts of this project.

This page was generated from publicly available data. Are you the owner of this event?